//
je leest...
Uncategorized

Hij is er, de consument van morgen.



Verwachting najaar

De lichte stijging in de immateriele zaken zet door en beweegt richting die aanbieders die we het gunnen. Voor die groepen die zich nog beledigd voelen door de economische ontwikkelingen en de in hun ogen ‘veroorzakers’ daarvan zullen zich nog meer op de prijs toeleggen. Deze consumenten zien hun afhaken uit het retailkanaal als een vorm van verzet. Zonder probleem betalen ze meer dan de waarde in de retail op sites als Marktplaats. Met veilingvergelijker.nl is het hek helemaal van de dam. Hoeveel de totale (grijze handel) op het internet is weet ik niet helemaal. Maar de prijzen gaan die van het oude kanaal te boven.

De vraag naar duurzame producten zal blijven dalen. Deels door het grote overschot waar de vergrijzing in feitelijke cijfers aan bijdraagt. De tweede wet van Gosse (afnemende meeropbrengst) is de reden dat deze ontwikkeling structureel kan zijn.

Straks:
De ontwikkeling van de in 2002 gesignaleerde behoefte om begeleid te worden in het niet kopen. De behoefte van een begeleidende rol van het merk in het woud der keuzen. De meerwaarde van minder.

Over justienmarseille

Justien Marseille http://nl.linkedin.com/in/justienmarseille www.twitter.com/jhmarseille www.thefutureinstitute.nl

Reacties

Een gedachte over “Hij is er, de consument van morgen.

  1. Dit is conceptoekomst 0.2, doe je mee?

    Geplaatst door JustienMarseille | 19 augustus 2005, 11:48

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: